The Verve(神韻合唱團)
目前為解散狀態





File:Verve.JPG
主唱Richard Ashcrof


The Verve神韻合唱團
到目前為止


他們一共發了四張專輯
Northern Soul
A Storm In Heaven
Urban Hymns(人文頌歌)
Forth


而第三張Urban Hymns人文頌歌
可以說是他們顛峰之作
裡面有很多他們的經典名曲
Bitter Sweet Symphony
The Drugs Don t Work
Lucky Man


在發行之後
就歷經第二次解散
原本以為會成為絕響
但最後就像是MJ退休又復出一樣
解散又再次重組


The Verve曲風整體是偏向
另類搖滾
和他們類似的樂團大概有
Oasis、Radiohead等...
(這都是我自行判斷的...講錯就當我沒說)



歷經了三次解散
但無法抹滅他們在我心中的地位

主唱Richard Ashcroft的低迷的嗓音
讓原本悲傷的歌
變得更為悲傷了


除了Lucky Man這首少數會讓人振奮的歌
(點他可以聽)

這首歌名該怎麼翻譯呢
我就暫且叫他
無效的麻藥

第一名
真的當而不讓

在此就放上不插電版本
Let's Play

All this talk of getting old

所有這些關於死亡的話語
It's getting me down my love
親愛的,那會使我很沮喪的
Like a cat in a bag, waiting to drown
就像一隻給人用麻袋困扼住的貓,無奈又無助地被人淹死
This time I'm coming down
這次我要崩潰了
And I hope you're thinking of me
我希望你正在想著我
As you lay down on your side
當你躺下的時候
Now the drugs don't work
現在用毒品來麻醉自己都不管用
They just make you worse
它們只會使人更消沉
But I know I'll see you* **ce again
但我知道我會再見到你的
Now the drugs don't work
現在用毒品來麻醉自己都不管用
They just make you worse
它們只會使人更消沉
But I know I'll see you* **ce again
但我知道我會再見到你的
But I know I'm on a losing streak
但我知道我正在一條茫然無助的路上瘋狂飛奔
Cause I passed down my old street
因為我穿過了我以前那美好回憶的舊街
And if you wanna show, then just let me know
如果你想看我,就讓我知道吧
And I'll sing in your ear again
我會再一次靠近你的耳邊輕輕地唱
Now the drugs don't work
現在即使用毒品麻醉自己都不管用
They just make you worse
它們只會使人更消沉
But I know I'll see you* **ce again
但我知道我會再見到你的
Cause baby, ooh,
因為,親愛的,嗚~~~~~~~~~
if heaven calls,
如果你在天堂那邊叫我
I'm coming, too
我會馬上到那裡
Just like you said
就像你以前說的那樣
I'm better off dead
我最好現在就和你一起死去
All this talk of getting old
所有這些關於死亡的話語
It's getting me down my love
親愛的,那會使我很沮喪的
Like a cat in a bag, waiting to drown
就像一隻被人用麻袋困扼住的貓,無奈地被人淹死
This time I'm comin' down
這次我要崩潰了
Now the drugs don't work
現在毒品都不管用
They just make you worse
它們只會使人更消沉
But I know I'll see you* **ce again
但我知道我會再見到你的
Cause baby, ooh,
因為,親愛的,嗚~~~~~~~~~
if heaven calls,
如果你在天堂那邊叫我
I'm coming, too
我會馬上到那裡
Just like you said
就像你以前說的那樣
you leave my life
你消然遠逝
I'm better off dead
我最好現在就和你一起離開
But if you wanna show, just let me know
如果你想看我,就讓我知道吧
And I'll sing in your ear again
我會再你的耳邊輕輕地唱
Now the drugs don't work
現在毒品都不管用
They just make you worse
它們只會使人更消沉
But I know I'll see you* **ce again
但我知道我會再見到你的
Yeah, I know I'll see you* **ce again
      我知道我會再見到你的
Yeah, I know I'll see you* **ce again
      我知道我會再見到你的
Yeah, I know I'll see you* **ce again
      我知道我會再見到你的
Yeah, I know I'll see you* **ce again
      我知道我會再見到你的
I'm never going down, I'm never coming down
到那時候,我就不會再消沉痛苦了
No more, no more, no more, no more, no more
永遠不再了…………
I'm never coming down, I'm never going down
到那時候,我就不會再消沉痛苦了
No more, no more, no more, no more, no more
永遠不再了…………   永遠不再了…………






arrow
arrow
    全站熱搜

    慶兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()