最近將以顏色為主題















Coldplay-Yellow























中文詞:姚謙



Look at the stars,

Look how they shine for you,

And everything you do,

Yeah, they were all yellow.

仰望天上星星 

看著它們為妳綻放光芒

而妳卻如此膽怯小心



I came along,

I wrote a song for you,

And all the things you do,

And it was called "Yellow."

跟隨著妳

我為妳寫下了一首情歌

因為妳表現出的膽怯小心

歌名叫做YELLOW



So then I took my turn,

Oh what a thing to have done,

And it was all "Yellow."

我要全心全意

想突破妳的心房 贏得妳芳心

卻也擔心害怕了起來



Your skin

Oh yeah, your skin and bones,

Turn into something beautiful,

You know, you know I love you so,

You know I love you so.

妳的肌膚

是如此美麗脫俗的而真實

妳該知道

我不可自拔地愛上妳

妳該明瞭

我已深深愛上妳



I swam across,

I jumped across for you,

Oh what a thing to do.

Cos you were all "Yellow,"

整顆心早已游向妳

整個人急著想飛奔到妳面前

卻又卻步

不知如何靠近妳

哦!這是多麼艱難的一件事

因為妳是如此膽怯小心



I drew a line,

I drew a line for you,

Oh what a thing to do,

And it was all "Yellow."

我爲妳畫了一條線

只要越過去就能和妳在一起

但是我也個膽小的人

我怕妳不喜歡我



Your skin,

Oh yeah your skin and bones,

Turn into something beautiful,

And you know for you,

I'd bleed myself dry for you,

I'd bleed myself dry.

妳的肌膚

是如此美麗脫俗的而真實

妳該知道

我願意為妳拋開一切

妳該明瞭

我為妳失去生命也不可惜



It's true, look how they shine for you,

Look how they shine for you,

Look how they shine for,

Look how they shine for you,

Look how they shine for you,

Look how they shine.

這是真的

星星都因為妳綻放光芒

星星都因為妳綻放光芒

看!他們為妳綻放光芒

看!他們為妳綻放光芒

星星都因為妳綻放光芒



Look at the stars,

Look how they shine for you,

And all the things that you do.

仰望天上星星 

看著他們為妳綻放光芒

而妳卻依然如此膽怯小心







翻譯的太好
才能配的上這首歌





下一首是什麼顏色?
arrow
arrow
    全站熱搜

    慶兒 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()