有時候生活會讓人想要爆衝啊

Foo Fighters — Walk

就像MV主角一開始一樣

當他到超商換零錢時

竟然還遇到這麼白目的老闆

所以他決定做出脫軌的事情

改變心情

而這時候搖滾就剛好下來了

蠻過癮

在做了一系列瘋狂的事情之後

他回到了倉庫玩起他的搖滾樂

但最後還是得回歸現實啊

被警察給逮捕

  

A million miles away 一萬英哩遠的距離
Your signal in the distance 你的信號在一萬英哩遠的距離
To whom it may concern 各位
I think I lost my way 我想我迷失了方向
Getting good at starting over 每一次我重新來過
Every time that I return 剛開始看起來總是有好些

I'm learning to walk again 我學著再走一遍
I believe I've waited long enough 我相信我已經等夠久了
Where do I begin? 我到底能從哪裡開始?
I'm learning to talk again 我試著再說一遍
Can't you see I've waited long enough 你難道沒看到我已經等夠久了嗎?
Where do I begin? 所以能輪到我了嗎?

Do you remember the days 你記不記得過去
We built these paper mountains 我們把紙堆成山
And sat and watched them burn 坐在旁邊點火看它們燒
I think I found my place 我想我已經找到我的定位
Can't you feel it growing stronger 你能感受到它漸漸成形
Little conquerors 慢慢茁壯了嗎?

I'm learning to walk again 我學著再走一遍
I believe I've waited long enough 我相信我已經等夠久了
Where do I begin? 我到底能從哪裡開始?
I'm learning to talk again 我試著再說一遍
Can't you see I've waited long enough 你難道沒看到我已經等夠久了嗎?
Where do I begin? 所以能輪到我了嗎?

Now 現在
For the very first time 每個開始的時刻
Don't you pay no mind 麻煩你看仔細
Set me free again 就看我如何表現

To keep alive a moment at a time 在每一分每一秒用力的活著
But still inside a whisper to a riot 即使人群熙攘我仍留住內心的一絲堅持
To sacrifice but knowing to survive 為生存而犧牲
The first to climb another state of mind 不放棄超越自我
I'm on my knees, I'm waiting for a sign 我衷心期盼, 我等候時機
Forever, whenever 永遠, 無論何時
I never wanna die 我不想就這樣結束
I never wanna die 我不想就這樣結束
I never wanna die 我不想就這樣結束
I'm on my knees 我衷心期盼
I Never wanna die 我不能就這樣結束
I'm Dancing on my grave 我在我墳前跳舞
I'm Running through the fire 我在火裡奔跑
Forever, whenever 永遠, 無論何時
I Never wanna die 我不能就這樣結束
I Never wanna leave 我不能就這樣離開
I Never say goodbye 我不能就這樣放棄
Forever, whenever, Forever, whenever 永遠, 無論何時, 永遠, 無論何時

 (歌詞轉自:這裡)

很欣賞那些不安於現狀的人

就像是歌詞所說到的

I believe I've waited long enough 
Where do I begin?

最近生活算是還過得去

就走一步算一步吧

walk and walk

arrow
arrow
    文章標籤
    Foo Fighters walk 樂評
    全站熱搜

    慶兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()