搖滾傳奇人物

John Winston Lennon

 今天是他的生日

跟我差兩天而已呢

 

1980

他被槍殺的那一年

我想應該很多人落淚了吧

當一個傑出的人去世

我們會感到惋惜

但是生命的皮尺

掌握在上帝手上

他要給你多長

你無法去反駁他

 

R.I.P

Steve Jobs

1955-2011

 

 

*

Stand By Me

Ben E. King

1961年的作品

 

是我非常愛的一首歌啊

經典的歌曲都是

歌詞不多又簡單

但是意義深厚

所以這首歌我打算自已翻譯

*

When the night has come, and the land is dark

當黑夜來臨,灑落在大地

And the moon is the only light we will see

月光是我們唯一看的見的

No, I won't be afraid, oh, I won't be afraid

但是我不會害怕,我真的不會

Just as long as you stand, stand by me

全是因為你就站在我身旁

So darlin', darlin' stand by me

親愛的,站在我身旁

Oh stand by me

站在我身旁

Oh stand, stand by me, stand by me
請你再站我身旁

If the sky that we look upon

當我們仰望著天空

should tumble and fall

卻發現它即將墜落
Or the mountain should crumble to the sea

而山也即將崩塌到海裡
I won't cry, I won't cry, no, I won't shed a tear

我不會哭泣,也不會流下一滴眼淚

Just as long as you stand, stand by me

全是因為你就站在我身邊

And darlin', darlin' stand by me

親愛的,站在我身邊
Oh stand by me

站在我身邊

Whoa stand now, stand by me, stand by me

親愛的,現在就站在我身邊

Whenever you're in trouble won't you stand by me

而當你有了麻煩,也請你站在我身邊
Oh stand by me

站在我身邊

Whoa stand now, oh stand, stand by me...
我最親愛的 你為什麼不站在我身邊呢

 

我知道我翻得很爛

已經盡力翻的有感情一點了

 

重點是歌好聽!!

 

另外放上兩個版本

Playing for Change

Playing for Change

應該是一個小小組織(我猜)

招集世界各地的音樂人

一起合唱

 

 

 

 

約翰藍儂

 

 

 

 

 

最後希望

你能Stand By me

當我有困惑的時候

arrow
arrow

    慶兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()